Hra: El Paso, Elsewhere

Všechno to směřuje k jednomu jedinému: udělat akční flow s bullet timem, jaký tu dlouho nebyl a nebude. Jednoznačná zábava a nutnost. A ne jinak.

Hodně zááá-áá-á-bavné vybíjení upírů v bullet timu.

Uplynou asi 2 hodiny a já nechci hrát Maxe Paynea. Je to divné, protože jestli El Paso, Elsewhere něco nepokrytě kopíruje, pak je to Max Payne. Máte tu všechno: Neo noir. Bullet time. Vnitřní monology. Psychedelii. Rozhlasovou hru na pokračování. Spoustu nepřátel, tady upírů, vlkodlaků a další havěti. A taky hlavního hrdinu Jamese Savage, který má problém s drogami a ženami: Jde po své bývalé milence, šéfové vampírů, ale také dost možná jen prochází drogovým absťákem a halucinacemi ze své drásavé minulosti. Nebo se prostě a jednoduše jen hůř vyrovnává s rozchodem.

JAKO OD REMEDY

Dohromady to řve, já jsem hra od studia Remedy. Nebo spíš bývala bych byla, kdybych vyšla před 20 lety. Jenže vyšla roku 2023 a vydal ji Xalavier Nelson Jr, který staré hry od Remedy miluje tak, že dokázal najít jejich slabiny a s láskou je vylepšit k dokonalosti. Zejména se to týká střílení v bullet timeu. To je excelentní. Kdo by si nechtěl jen tak pár hodin pobíjet upíry ve zpomaleném čase? Tak vidíte.

ANDĚL SMRTI V NEREALITĚ

Bullet timový balet nepůsobí unaveně a únavně – je skvěle vybalancovaný, stylový a elegantní. Asi jako když anděl smrti letí na záda a zpomaleně pálí olovo po legiích enemáků. Musíte zvládat rychlé nápory jako v Hotline Miami, a když se zrovna nekocháte želatinovým časem, tak na vás mrká David Lynch nebo Shadowman. Tisíce dveří, tajemných pokojů, ne-realit. Smrt není konec, ale začátek nového pokusu o vlastní spásu z děsů existence. Úplně nejvíc mě těší, jak jsou odladěny zbraně – každá je praktická na něco jiného a jejich střídání má smysl a přidává k pocitu akční virtuozity.

BEZ STROPU

Xalavier Nelson je nezávislý vývojář a z toho pramení určitá omezenost zdrojů. Dokázal z toho udělat přednost. To znamená, že třeba neudělal stropy, takže vidíte abstraktní prostor (ne)reality nad sebou, do kterého se prořezávají světelné kužely míst, kam je třeba dorazit – tudíž nepotřebujete mapu. Takových drobných vylepšení jsou tu tuny. Třeba vynikající použití hudby, která vás napumpuje a rozejde k neuvěřitelným výkonům. Anebo světelné značení cesty. Anebo tak akorát dlouhé úrovně. A tak.

HODNĚ

Všechno to směřuje k jednomu jedinému: udělat akční flow s bullet timem, jaký tu dlouho nebyl a nebude. Jednoznačná zábava a nutnost. A ne jinak.

Tyhle texty píšu ve volném čase, nejčastěji v MHD. Nechcete mi k tomu koupit kafe? https://www.buymeacoffee.com/dobro

Autor: Luke

Pavel Dobrovský. Novinář. Fotograf. Cestovatel. A pár dalších nálepek. ABC, Level, Retro Nation.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *