Hra: Bzzzt

Bzzzt je triumfálním vítězstvím jednomužného vývoje a to také znamená, že je to výhra pro všechny hráče.

Hrajte to.

Kdo z vás už dohrál Bzzzt? Měli byste. A to neříkám jen kvůli tomu, že kamkoliv se člověk podívá, tam to teď bzučí pixelartem a pozitivně naladěným robotem, se kterým se sebevražedně vrháte na překážkové tratě (umírá se na nich víc než v Dark Souls). Ve skutečnosti nejsem ani nijak velký fanda plošinovek. Přesto si myslím, že Bzzzt byste měli hrát.

Tahle hra totiž ukazuje, že v poklidném rybníku českých nezávislých her číhají talentovaní jedinci na správnou příležitost (a to je také přednost). Ve svém jasném tahu na branku dokonalé skákačky Karel Matějka dokazuje, že dělat „nezávislou hru“ neznamená dělat hru nedotaženou, únavnou, příliš ambiciozní, rozbitou nebo povrchní, a že když se do toho pustí zkušený autor (tím Matějka zcela jistě je, první hru vydal roku 1997), zrodí se hra propracovaná na všech úrovních (a ve všech úrovních).

Bzzzt je triumfálním vítězstvím jednomužného vývoje a to také znamená, že je to výhra pro všechny hráče. Všechno, na co ve hře narazíte – od prvního do posledního pixelu – jasně podléhá funkci a všechny funkce tu spojuje jedno slovo: zábava.

Autor: Luke

Pavel Dobrovský. Novinář. Fotograf. Cestovatel. A pár dalších nálepek. ABC, Level, Retro Nation.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *