Star Wars Hunters

Proč Star Wars? Proč ne Lego? Proč ne Čtyřlístek? Co mi dává takováhle hra z příběhově a hrdinsky exkluzivního filmového vesmíru, co mi nedá jiná typově stejná?

Učebnicový příklad kvalitního dojení značky.

Z technického pohledu na tom není nic špatně. Dva týmy o čtyřech lidech proti sobě bojují o body. Prostředí a animace jsou krásné, technicky je to dokonalé (Unreal), a protože je Hunters na mobily (a Switch) zdarma, tak v tom prší nejrůznější bonusy, odměny, postupy, oblečky a mírné zlepšování postavy za herní a reálné peníze. Je to dokonalá hra pro současný trh týmových vymlacovaček na mobily. 

DOKONALOST KLONU

Jenže. Odladěnost hratelnosti a prezentace podle nejnovějších trendů by měla být u projektu od firmy jako je Zynga standardem. Notabene u něčeho, co vyvíjeli 7 let a už tři roky to testují na hráčích v Indii a na Filipínách. A funguje to opravdu skvěle! V arénách jsem strávil pěkných pár hodin a měl infantilní radost z každého sebenesmyslnějšího postupu v hodnocení.

Tyhle texty píšu ve volném čase, nejčastěji v MHD. Nechcete mi k tomu koupit kafe?
www.buymeacoffee.com/dobro

V MLÍKÁRNĚ

Problém? Je to tupé jako prázdná flaška. Předesílám, že je dobré si nic nenalhávat – Star Wars byly vždycky obklopené merchem, který byl z větší části spíš pitomý. Značková kráva se dojila vždycky, někdy chytře, jindy retardovaně. Většinou spíš to druhé.

KRAVÍ STRANA SÍLY

A to platí i o hrách. Jasně, měli jsme tu Knights of the Old Republic, Dark Forces, X-Wing nebo Force Unleashed, Galaxies a Star Wars Jedi, ale také Republic Heroes, Angry Birds Star Wars, Masters of Teras Kasi, Battle for Naboo, Attack of the Clones, Flight of the Falcon, Kinect Star Wars, Star Wars: Demolition… Mám pokračovat?

PROČ?

Hunters pro mě spadá do té druhé kategorie. Ať už hraju za mandaloriance, stormtroopera, temného Jedie nebo wookieho a další (wtf droideka speedster?), ať už se proháním po Hvězdě smrti, Endoru nebo Tatooinu a v dalších arénách, nedokážu najít odpověď na otázku: Proč Star Wars? Proč ne Lego? Proč ne Čtyřlístek? Co mi dává takováhle hra z příběhově a hrdinsky exkluzivního filmového vesmíru, co mi nedá jiná typově stejná? Maximálně tak cítím příjemné nadšení z dobré hratelnosti, ale naprostý nezájem o kulisy a charaktery. Tyhle dvě věci se naprosto míjí.

PRÁZDNÁ KRÁSA

Hunters chybí provázanost na velké filmové příběhy a jen vyplňuje nepříliš přesvědčivým obsahem prázdné místo na mapě filmových / seriálových událostí. Říkalo se to už tisíckrát – Star Wars jsou příběhy. Ať už je to prožívání těch známých (třeba bitva o Hoth v jiných multiplayerových SW titulech) nebo vytváření nových, které dávají smysl (Knights of the Old Republic). Tyhle příběhy, které respektují předlohu a dokáží ji vyplnit dalšími vrstvami, to jsou ty, které chci hrát. Které mě baví. A jsem zvědavý, jak dopadne ta novinka od Ubisoftu.

Autor: Luke

Pavel Dobrovský. Novinář. Fotograf. Cestovatel. A pár dalších nálepek. ABC, Level, Retro Nation.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *