Frenetická, rytmická jízda, která vzdává hold béčkovým filmům.
Tohle je příběh vysloužilého agenta, který si myslel, že bude sekat trávník a krmit holuby rohlíky, ale místo toho musí sekat nepřátele a krmit je olovem. Postaralo se o něj studio Strange Scaffold, ze kterého v poslední době padají perly. Třeba loňská derivace Max Payne s názvem El Paso Elsewhere (psal jsem o něm) , letošní simulátor mediální závislosti Clickolding nebo manažer obětování sousedů ve vyšším zájmu Soul Eater.
HARDING NECHCE ZPĚT
A teď I Am Your Beast (Steam). Šablona o vysloužilém agentovi Hardingovi, který je povolán do poslední akce, je jasně čitelná. Jenže Harding nechce. Tak moc, že ve třech desítkách úrovní posílá do horoucích pekel stovky nižších agentů, kteří ho mají přivést zpět do služby. A dělá to velmi odhodlaně, zaostřeně a drsně.
Tyhle texty píšu ve volném čase, nejčastěji v MHD. Nechcete mi k tomu koupit kafe?
www.buymeacoffee.com/dobro
TORNÁDO SMRTI
Kdyby se to mělo s něčím srovnat, tak je to jako hrát akční pasáže Johna Wicka říznuté s Hotline Miami. Každá z tří desítek úrovní je od začátku do konce naplněna nepřetržitou akcí, trvá však jen pár desítek sekund. Jako agent se od začátku do konce otáčíte a zabíjíte zakuklené nepřátele v rytmu hudby, která dělá z vašich pohybů vystoupení ve StarDance. Nemusíte se skrývat, čekat na vhodný okamžik, váhat – hra vás dostane do stavu, kdy se po bojišti hýbete plynule a bez chyb. Dostanete se do akční euforie, která podporuje pocit nezastavitelnosti a nesmiřitelnosti. Jste zbraň. Ničivý živel z béčkového filmu.
PĚT SEKUND ŽIVOTA
Nejlepší nápad? Nemusíte přebíjet. Vystřílenou zbraň hodíte po nepříteli a vyrvete mu tu jeho. Tou se zbavíte dalšího. Následujícího praštíte větví. Toho za ním skopnete do propasti. Jeho nůž pak hodíte po přibíhající posile. A ten sud tam vzadu? Jedna střela a zamaskovaní chlapíci kolem něj vám už neublíží. To všechno za pět sekund. A když máte štěstí, tak během toho ještě sundáte útočící bitevní vrtulník.
TEXT MOCNĚJŠÍ ANIMACE
Je to jiné než u her typu Devil Daggers (nebo Post Void), ve kterých musíte přežít co nejdéle, a pak si to dát znovu. Pro I Am Your Beast se ve Strange Scaffold rozhodli povýšit akci o příběh. Probíhá jen stylem rozhovoru mezi agentem a jeho nepřáteli, místo animací ho vypisují slova a věty na monitoru a je, všechna čest, napsaný a namluvený skvěle. Klidně si na místě Hardinga představíte Eastwooda, Russella nebo Willise a tím se prožívání hratelnosti dostává do nového rozměru. A když jsme u toho přirovnávání, celá tahle poklona béčkovým filmům by skvěle sedla k adaptaci knih od Kotlety nebo mnohem více od Kulhánka.
NEIGNORUJTE
Jasně, bez problémů I Am Your Beast není. Nutí k návratům do misí a plnění nepovinných úkolů, aby odemkla další úrovně. Tím uměle prodlužuje herní dobu (která je kolem tří hodin) a vlastně mě tím hodně štvala. Ani výtvarně neupoutá, těch pár prostředí se okouká hodně rychle. Jenže zpracováním příběhu a akce dokazuje, jak přínosné je bourat a narušovat konvence a zkoušet nové přístupy, které vyhovují zvolené hratelnosti víc než ty konzervativní boomer shootery.