Nejlepší díl RPG série, která má ještě spoustu životů.
Antropomorfní kočičí hrdina si za 7 let existence připsal přes dva a půl milionu prodaných her. Nemůže za to jen jeho roztomilost a výtvarná stylizace do anime – Cat Quest (web) je primárně špičkově odladěné „odlehčené“ RPG, které skrz hratelnost neustále motivuje k dalším úkolům a jejich plnění náležitě odměňuje. Taková fajn jednohubka, která chytne a nepustí – za specifických okolností.
DO VLAKU
Trilogie Cat Quest se stala dokonalou RPG zábavou do MHD díky správně nastavené délce procházení dungeonů a relativně nízké obtížnosti nepřátel. Osobní zkušenost: první díl jsem dohrál na různých letištích během čekání, druhý jen v metru a tramvaji. Stačí deset minut hraní a odejdete s výrazně zlepšenou postavou a s pocitem dobře odvedené práce.
Tyhle texty píšu ve volném čase, nejčastěji v MHD. Nechcete mi k tomu koupit kafe?
www.buymeacoffee.com/dobro
NA VLNÁCH
Trojka (Steam) pokračuje v nastaveném směru, ale kulisy fantasy království se mění za Karibik plný kočičích pirátů. Stále se tu mňouká a hláškuje jako o život, takže o úsměvy je vystaráno. Loď pro rychlý přesun a lodní souboje je k dispozici od začátku, takže voda nevytváří bariéry (dříve bylo nutné čekat na kouzlo umožňující chůzi po vodě).. Autoři se také vyhraňují vůči dědictví předešlých her mnohem menším grindem a soustředěnějším vyprávěním příběhu v tak-akorát otevřeném světě.
ZMĚNY K LEPŠÍMU
Podstatně menší mapa znamená také méně dungeonů, jenže ty jsou zároveň vymazlenější – a nejde jen o kosmetickou změnu pohledu na herní plochu nebo stavění bludišť na výšku. Většina dungů má pevně danou roli v hlavním nebo vedlejším příběhu a nutí vás více přemýšlet o výběru zbraní (konečně si můžete přehazovat palné a sečné zbraně během soubojů!) a kouzel. Tím se kvalitně maže znechucení „jé, tohle jsem už dělal stokrát“ z minulých dílů. Takový přístup má i nečekaný benefit – Cat Quest III působí jako dobrá zábava i na počítači, konzoli nebo Switchi, ne pouze na mobilu. Ostatně, na ten zatím není.
MŇAUCTA
Zatímco mezi jedničkou a dvojkou jsem necítil takový tah na optimalizaci hratelnosti (prostě to bylo víc toho samého), mezi dvojkou a trojkou došlo k autorské sebereflexi, která posouvá sérii správným směrem. Reddit pochopitelně hejtuje, že je tu málo grindu, menší rozloha mapy atd. Jenže to byly ve skutečnosti nešvary, na které si hráči zvykli. Menší svět a omezení grindu přispívají k zábavnějšímu zážitku. Trojka ukazuje, že to jde i jinak a dokonce pro ty, kteří jsou nezasaženi předchozími díly. A tak to má být.
NĚCO VÍC: DEVĚT ŽIVOTŮ
Singapurské studio Gentlebros (web) tvoří v současnosti osm vývojářů, začínali ve třech. Zakladatel Desmond Wong dělá pro Tecmo Koei grafiku, jeho modely jsou v sériích Dynasty Warrior, Samurai Warrior, Dead or Alive a dalších. Cat Quest chce dotáhnout na devět dílů, protože kočky mají přece devět životů, ne? Ať je to jak chce, Wong si prý vytváří nekonečný seznam kočičích narážek a vtipů, které pak do her sází jako brambory.